تبلیغات
وبلاگ - داستان به وجود آمدن سیستم عامل آی او اس
تاریخ : یکشنبه 15 مرداد 1391 | نویسنده : علیرضا

دادگاه دعوای اپل و سامسونگ همچنان ادامه دارد و این روزها این دو شرکت در دادگاه مشغول بحث و ارایه دادن مدارک مختلف علیه یکدیگر هستند. اما در این میان این موضوع سبب شده که حرف های جالبی هم در دادگاه زده شود. یکی از آنها داستان شکل گیری اولیه سیستم عامل iOS است که توسط اسکات فورستال مدیر اجرایی بخش آی او اس گفته شده و خواندن آن خالی از لطف نیست. بنابراین سعی می کنیم فارغ از دعاوی های دادگاهی، به این دادستان بپردازیم.

او می گوید: سرمایه گذاری عظیمی روی طراحی یک رابط کاربری لمسی انجام دادیم که بتواند روی دستگاهی در این اندازه به خوبی کار کند. من چندین سال از عمرم را صرف این کار کرده ام و صدها نفر دیگر هم در این تیم به کار طراحی این رابط کاربری مشغول بوده اند. این کار بسیار سختی بود. 

 فورستال بخشی از استراتژی اپل را در طراحی سیستم عامل آی او اس را اعلام کرد و گفت: هدف ما این بود که سیستم عاملی بسازیم که برای ۲۰ سال آینده دوام بیاورد. ما کار زیادی بر روی این سیستم عامل و حتی اپلیکیشن های آن انجام دادیم و استراتژی ما ساخت یک سیستم عامل مدرن جدید بود. 

 من به یاد می آورم که با استیو جابز و دیگران می نشستیم و همگی از تلفن های همراهی که داشتیم بدمان می آمد. خیلی از آنها مدل های تاشو بودند و هیچ کدام راضی کننده نبودند. ما همان زمان در حال کار روی آی پد بودیم. و به این فکر می کردیم که آیا می توانیم از فناوری لمسی به گونه ای استفاده کنیم که یک تلفن هم بسازیم؟ با همان قدرتی که روی یک تبلت وجود دارد و همان امکانات. 

 او می گوید پروژه مخفی آیفون در ابتدا «پروژه ارغوانی» نام داشت و مهندس های این پروژه اجازه نداشتند در مورد اینکه روی چه محصولی کار می کنند، با کسی حرف بزنند یا اینکه حتی بگویند برای کجا کار می کنند. وقتی هم که آنها برای کار روی پروژه استخدام شدند، ساختمانی که در آن روی پروژه آیفون کار می شد، ساختمان ارغوانی نام داشت. 

 ما یک علامت با عنوان «fight club» آنجا گذاشتیم (فیلم  باشگاه مشتزنی  و قوانین مشهوراش را دیده اید؟) و گفتیم: اولین قانون پروژه ارغوانی این است که شما در مورد پروژه ارغوانی صحبت نمی کنید. 

 در دادگاه در مورد ابداعات اپل در مورد نمایشگرهای لمسی سوال شد و فورستال در مورد تفاوت نمایشگرهای لمسی پیش از ارایه آیفون و بعد از آن صحبت کرد. او گفت نمایشگرهای لمسی قدیمی دارای صفحه ای بودند که نسبت به حرکت انگشت مقاومت زیادی داشت و برای انتخاب یک آیتم نیاز به فشار زیادی بود. فناوری capacitive که ما به کار بردیم تمام آنها را تغییر داد. 

 او همچنین از طراحی کیبرد لمسی شان به عنوان یک پروژه علمی حرف زد. و گفت همه چیز پیش از آن بر اساس موس و کیبرد بود و ما تمام رابط کاربری را بر اساس نمایشگر لمسی تغییر دادیم. این باعث می شد که مجبور باشیم به هر قطعه از طراحی سیستم عامل از اول فکر کنیم.



منبع:نارنجی




طبقه بندی: فناوری و موبایل، 
برچسب ها: دعوا، دادگاه، شکایت، اپل، سامسونگ، گلکسی، آیفون،
آرشیو مطالب
آخرین مطالب
پیوند های روزانه
ابر برچسب ها
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب ارسال شده: عدد
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

قالب وبلاگ